Nieuws

> Jaarbericht Leren en Werken 2017 aangeboden aan Mariska ten Heuw

Jaarbericht Leren en Werken 2017 aangeboden aan Mariska ten Heuw

Jaarbericht Leren en Werken 2017

Jaarbericht Leren en Werken 2017 aangeboden aan ambassadeurs

Tijdens de netwerkbijeenkomst van 14 juni 2018 werd even tijd ingelast voor een ‘juichmoment’. Uit handen van programmamanager Leren en Werken Marianne Zoetmulder ontvingen ambassadeurs Frank Smeets en Adriana Stel de twee eerste exemplaren van het Jaarbericht Leren en Werken 2017. Marianne: “In dit Jaarbericht spat de professionaliteit van de pagina’s. Ik ben trots op wat de Leerwerkloketten met beperkte menskracht tot stand brengen samen met hun regionale partners.”

Adriana Stel, als directeur van het scholingsfonds van de uitzendbranche STOOF al zo’n twaalf jaar nauw betrokken bij Leren en Werken: “Sinds de projectdirectie indertijd zijn de Leerwerkloketten landelijk dekkend geworden en enorm gegroeid. Gelukkig niet zozeer in omvang, want ik koester het motto ‘klein maar fijn’.” Frank Smeets, tevens lid van de kerngroep Taalakkoord en afkomstig uit de logistiek: “Het is goed terug te kijken op geslaagde projecten. Maar buiten wordt het steeds spannender: de kloof tussen vacature-eisen en de kwalificaties van kandidaten groeit nu de economie zo sterk aantrekt. Daarbij kampen sommige sectoren met hoge percentages laaggeletterden, in de logistiek wel 15-20 procent. Er is nog veel te doen!”

Een dag eerder kreeg Mariska ten Heuw, wethouder in Hengelo en ambassadeur Leren en Werken van het eerste uur, het Jaarbericht op locatie uitgereikt door Jenny Holtrop, projectleider Leren en Werken Twente. Mariska: “Ik vind het belangrijk dat het Leerwerkloket meer gaat focussen op werkenden, ZZP-ers en kleine werkgevers (MKB) om ook die groep in beweging te brengen om een Leven Lang te Leren en te ontwikkelen.”

Het Jaarbericht kan worden opgevraagd via info@lerenenwerken.nl